.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران :
۲۰ مرکز دولتی و خصوصی و بیش از 2500 آموزشگاه‌های آزاد فعال رسالت مهارت آموزی در مازندران را بر عهده دارند / مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مازندران به آموزش ، اشتغال و تولید کمک می کند / مجوز بیش از ۱۴۰ مرکز جوار کارگاهی و کارخانه ای صادر شد
شمال نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ازعملکرد آموزشی 10 ماهه طی سال جاری (1402 ) در بخش آموزش در صنایع و اصناف این اداره کل خبر داد.
۲۰ مرکز دولتی و خصوصی و بیش از 2500 آموزشگاه‌های آزاد فعال رسالت مهارت آموزی در مازندران را بر عهده دارند / مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مازندران به آموزش ، اشتغال و تولید کمک می کند / مجوز بیش از ۱۴۰ مرکز جوار کارگاهی و کارخانه ای صادر شد

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، سید حسین درویشی  گفت : برای شناسایی ریشه‌ها و علل کمبود نیروهای ماهر به ویژه فارغ التحصیلان بیکار می بایست در ابعاد فرهنگی و اجتماعی استان جستجو کرد .

 

این مسئول افزود: فقر فرهنگ کار و همچنین فقر فرهنگ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی عامل بی‌توجهی و بی‌رغبتی جوانان به ویژه دانش آموختگان شده است.

 

وی بیان داشت: بی تردید در این راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران به عنوان متولی اصلی آموزش‌های مهارتی می‌تواند نقش موثری در توانمندسازی نیروهای انسانی از طریق اجرای آموزش‌های فنی و مهارتی مطابق با نیاز واقعی جامعه هدف داشته باشد . 

 

درویشی در ادامه گفت : رسالت و ماموریت این اداره کل در دو بخش دولتی رشته‌های فنی به تعداد ۲۰ مرکز دولتی و خصوصی و بیش از 2500 آموزشگاه‌های آزاد فعال به عنوان یک سرمایه عظیم انجام می‌گیرد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت : اما اینکه علی رغم این امکانات به جهت موازی کاری تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، عدم تامین اعتبارات لازم و سایر منابع موجب می‌گردد تا این مقدار از مهارت آموزی آنچنان قادر به پاسخگویی واحد‌های پذیرنده اشتغال در جهت تامین کارگران ماهر نباشد.

 

وی تاکید داشت: در راستای اجرای قانون مولد سازی و استفاده از ظرفیت حداکثر منابع دولتی، همچنین حمایت از بخش خصوصی طبق اصل 44 قانون اساسی با تخصیص فضاهای مازاد کارگاه های آموزشی (فاقد مربی) این اداره کل با کاربری آموزشی به بخش خصوصی با الویت آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای واگذار گردید. به همین جهت سیاست گذاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با رویکرد مردمی سازی فعالیت‌ها ، صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد جهت جلب سرمایه‌گذار، صدور بیش از ۱۴۰ مرکز جوار کارگاهی و کارخانه ، صدور بیش از ۲۷ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها ، تمایل به جذب و جلب مشارکت اجتماعی اعم از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این اداره کل ، اشتغال، تولید و آموزش از جمله اداره کل صمت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و گردشگری و همچنین بنگاه‌های اقتصادی، شهرک‌های صنعتی ، خانه صنعت، اتاق اصناف ، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون گردید .

 

درویشی با مهم دانستن مقوله آموزش افزود : بی‌تردید استفاده صحیح از مدل‌های آموزشی متعدد و قابل اجرا با صدور مجوز برای هر یک از این جامعه هدف و با رویکرد آموزش‌های در محیط کار واقعی که نیازمند به مشارکت حداکثری است  می‌تواند در تامین نیروهای کار مورد نیاز اثرگذار باشد، موضوع اشتغال به کارعزم همگانی دستگاه‌های اجرایی و صاحبان تولید را می‌طلبد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گفت: در این راستا به جهت تامین بخشی از منابع و اعتبار با تصویب قانون کمک اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ، با تشکیل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مازندران، به عنوان دومین استان در کشور اساسنامه این مجمع را به تصویب رساند . بی تردید بهره‌مندی از خدمات خیرین می‌تواند در این راستا به مدد آموزش ، اشتغال و تولید درآید.

 

در ادامه درویشی مدیرکل، از اهم اقدامات صورت گرفته طی سال جاری در بخش آموزش در صنایع با بیان این مطلب اعلام کرد: در ده ماهه سال جاري بالغ بر 2577 نفر معادل 470 هزار  و 860 نفر- ساعت در قالب 386 دوره آموزشي در صنایع و اصناف  استان مازندران اجرا گرديده است و افزود: اين آموزش ها در بخش هاي مختلف صنعت شامل:  (ایمنی و بهداشت، امور مالي و بازرگاني، فناوري اطلاعات، برق، اتوماسیون صنعتی، حمل و نقل ، مکانیک، عمران، تأسيسات و ...) و حرفه آموزشي به شاغلين بيش از 1246 واحد صنعتي و صنوف ارائه شده است که از این آموزشها به تعداد 606 نفر معادل 159هزار و 853 نفر- ساعت، دربخش صنایع ضمن کار،تعداد912 نفر معادل 156 هزار و 81  نفر- ساعت ، همچنین در بخش بین کارگاهی و جوار کارگاهی تعداد 697 نفر معادل 154 هزار و 926 نفر- ساعت اجرا شده است. 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.185 seconds.